Podcast maken
Versterk jouw merkverhaal met een podcast
Je steekt tijd, budget en creativiteit in content. Je merk staat er. Je boodschap klopt. Maar toch… Je voelt: er zit meer in.
Misschien speelde je al even met het idee om een podcast te maken.
Een topidee! Want een podcast:
- Versterkt je merkverhaal op een authentieke en geloofwaardige manier
- Laat je medewerkers of klanten spreken met impact
- Creëert duurzame content die blijft hangen én gedeeld wordt
Maar je twijfelt nog.
- Gaan mensen hier wel naar luisteren?
- Hoeveel tijd kost dit eigenlijk?
- En hoe past dit in onze bredere marketingstrategie?
Geen zorgen. De meeste van onze klanten startten met diezelfde twijfels. Samen stellen we een helder plan op met duidelijke rollen, timing en verwachtingen zodat die twijfels smelten als sneeuw voor de zon.


De podcast als strategisch communicatiemiddel
Een podcast is meer dan een trend. Het is een strategisch communicatiemiddel waarmee je de stem van je organisatie letterlijk laat horen.
Met een podcast:
- Toon je thought leadership zonder te pushen
- Breng je complexe thema’s op een menselijke manier
- Inspireer je medewerkers, klanten of partners
- Creëer je content die maanden meegaat en makkelijk herbruikbaar is
Voor BDO maakten we een reeks die werd ingezet voor cultuur verandering, en nu nog steeds wordt gebruikt in de onboardingtrajecten.
We werken voor organisaties die met geloofwaardige, menselijke verhalen willen inspireren, verbinden en impact maken: van overheden en zorginstellingen tot kennisorganisaties en maatschappelijke spelers.
Breng je verhaal tot leven
Eén ding is zeker: Je hoeft geen podcastkenner te zijn om te starten.
Je hebt een visie, een doelgroep en een verhaal.
Wij vertalen dat naar een sterke podcaststrategie, stevig concept en een helder plan om een impactvolle reeks afleveringen te realiseren.


Van helder doel tot praktische uitwerking
We begeleiden je van idee tot lancering, én verder. Zo haal je het maximale uit je podcast, zonder dat het jou (of je team) extra kopzorgen geeft.
Verhelderen
We starten met jouw doel: wat wil je bereiken, wie spreken we aan, en hoe passen we de podcast in onze bestaande marketingstrategie?
Vertalen naar een sterk concept en plan van aanpak
We ontwikkelen een format en tone-of-voice op maat van jouw merk, doelgroep en boodschap. Geen copy-paste, wel toegespitst op jouw bedrijf. We houden rekening met de haalbaarheid en duurzaamheid en gieten dit in een duidelijk plan van aanpak.
Voorbereiden tot in de puntjes
Duidelijke scripts, gastenbriefing, praktische afspraken: alles ligt klaar. Je team hoeft niets zelf uit te zoeken.
Opnemen & afwerken
In onze studio of op locatie zorgen wij voor professionele opnames. Onze producers coachen je door het proces. Nadien editen we alles tot een afgewerkte reeks.
Lanceren & verspreiden
We publiceren je podcast op alle kanalen en denken mee over activatie via snippets, social posts, nieuwsbrieven of advertenties. Zodat het niet enkel online staat, maar ook gehoord wordt.
Een proces dat werkt
Een podcast is geen losstaande actie. Daarom denken we strategisch met je mee en zorgen we ervoor dat jij op elk moment weet: dit komt goed.
Wat kan je verwachten?
- Heldere communicatie: Je krijgt één vast aanspreekpunt die je begeleidt van idee tot publicatie.
- Robuust projectmanagement: We zorgen voor een duidelijke structuur: wie doet wat, wanneer en waarom.
- Volledige ontzorging: Je hoeft geen technische of inhoudelijke expert te zijn. Wij bereiden alles voor: scripts, briefing, opnameflow, montage, distributie.
- Transparante samenwerking: We respecteren je timing, budget en huisstijl. Geen verrassingen, wel transparantie. Want onze ervaring leert dat je enkel op die manier duurzaam kunt samenwerken.
Meer dan 80 tevreden klanten en 21 nominaties op de Belgian Podcast Awards tonen duidelijk aan dat onze aanpak werkt.
